فوايد دويدن چيست وروش صحيح ان كدام است؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 18 / 1 / 1393
بازدید : 428
نویسنده : sharef zadeh

آغاز دویدن 
همانند بقیه ورزش‌ها، بهتر است ابتدا بدن خود را گرم كرده وسپس كم‌كم و به آهستگی شروع به دویدن كنید. بهتر است شما ابتدا با سرعتی بدوید كه در آن سرعت، هنوز قادر باشید با اطرافیان خود صحبت كنید. اگر نمی‌توانید باید سرعت خود را كاهش دهید و یا حتی راه بروید. این نوع دویدن را باید برای مدت 10 دقیقه انجام دهید و هر 2 تا 3 روز یكبار تكرار نمایید. كم‌كم سعی كنید مدت زمان راه‌رفتن را كاهش داده و مدت زمان دویدن خود را افزایش دهید تا زمانی كه قادر باشید تمام مدت 10 دقیقه را بدوید. 
اكنون سعی كنید در هر بار دویدن، مدت زمان دویدنتان را یك تا دو دقیقه افزایش دهید تا زمانی كه قادر باشید به مدت 30 دقیقه، 3 بار در هفته بدوید. سعی نكنید مدت زمان دویدنتان را بیش از 10 درصد درهفته افزایش دهید، حتی اگر احساس خوبی از این كار داشتید. در پایان دویدن، سعی كنید گرما را به آرامی از بدنتان خارج كنید. این كار را می‌توانید با آهسته‌تر كردن تدریجی سرعتتان و در ادامه با یك دویدن آهسته و سپس پیاده‌روی انجام دهید تا زمانی كه ضربان قلب و تنفس شما به حالت طبیعی باز گردد. سعی كنید وقتی كه هنوز بدنتان گرم است، حركات كششی را نیز انجام دهید 

با انگیزه بمانید 
یكی از مهم‌ترین مشكلات دویدن به ویژه در روزهای ابتدایی،حفظ اشتیاق و انگیزه است. برای حفظ انگیزه، موارد زیر می‌توانند به شما كمك كنند! 
هدف مشخص و واضحی داشته باشید كه در شما ایجاد انگیزه كند مانند دویدن در یك محل تفریحی و یا تلاشی برای دویدن بدون توقف برای مدت یك ساعت. 
واقع‌گرا باشید، به‌عنوان مثال چنانچه سابقه دویدن ندارید. سعی نكنید در 3 ماه اول دوی ماراتن انجام دهید. 
دویدن را برای خودتان به‌صورت یك عادت در بیاورید، درست مثل مسواك‌زدن. به جای اینكه فكركنید: اگر بدوم ‌‌...‌‌.، به این فكر كنید كه زمان دویدنم كی می‌رسد؟ 
یادداشت روزانه داشته باشید. هر روز پیشرفت خود، ساعت دویدن، آب‌وهوا، احساس خود، مكان‌هایی كه دویده‌اید و سایر موارد را یادداشت كنید. از كمك دیگران بهره‌مند شوید. سعی كنید با یكی از دوستان خود و یا گروهی از دوستان حداقل هفته‌ای یك مرتبه بدوید. 

امنیت دویدن 
چنانچه شما عادت دارید شب‌ها بدوید، بهتر است با گروه‌های دسته‌جمعی باشید و یا درخیابان‌های امن بدوید و سعی كنید در مسیر برگشت تنها نباشید. در هنگام شب و نیز هوای بد، پوشیدن لباس روشن و براق كه نور را منعكس كند، به ایمنی شما بسیار كمك می‌كند. 
هیچ‌وقت زمانی كه دچار بیماری و یا تب هستید، سعی نكنید بدوید. زمانی كه كاملا بهبود یافتید، كم‌كم و به آهستگی دویدن را شروع كنید و دوباره به آرامی به همان روند قبلی خود برگردید. 
منبع:BBC Health




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 109
بازدید دیروز : 225
بازدید هفته : 807
بازدید ماه : 2430
بازدید کل : 1079091
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com